Általános szerződési feltételek

  1. ÁSZF: A B-roll media Általános Szerződési Feltételei, azaz a jelen dokumentum.
  2. B-roll media: a B-roll media Kft. (2740 Abony, Nép utca 32.; Cg. 13-09-151617, Asz. 11271992-2-13), amely nyomtatott és online hirdetési felületek értékesítését, illetve egyéb kiadók, médiatulajdonosok szerződéses viszonyban hasznosításra átadott kiadványait értékesítő, komplex médiaszolgáltatásokat (médiatervezést, hirdetést, audiovizuális és egyéb kommunikációs szolgáltatást) végző gazdasági társaság.
  3. Egyedi Szerződés: A Hirdetések megjelentetése illetve szolgáltatások biztosítása tárgyában a B-roll media és a Megbízó között írásban létrejött egyedi megállapodás.
  4. Hirdetés: Olyan közlés, tájékoztatás, illetve megjelenítési mód, amely valamely birtokba vehető, forgalomképes ingó dolog – ideértve a pénzt, az értékpapírt és a pénzügyi eszközt, valamint a dolog módjára hasznosítható természeti erőket (a továbbiakban együtt: termék) –, szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog (a továbbiakban mindezek együtt: áru) értékesítésének vagy más módon történő igénybevételének előmozdítására, vagy e céllal összefüggésben a Hirdető neve, megjelölése, tevékenysége népszerűsítésére vagy áru, árujelző ismertségének növelésére irányul.
  5. Listaár: A hirdetési díjszabás alapja, vagyis az egyes hirdetési felületekre megadott, hivatalosan publikált ár (tarifaár).
  6. Hirdető: Akinek, vagy amelynek érdekében a reklám közzétételre kerül, illetve aki, vagy amely a saját érdekében a reklámot illetve annak közzétételét vagy más szolgáltatást a B-roll mediától megrendeli.
  7. Kiadványok: B-roll media által értékesített termékek:
    • rendszeres vagy időszaki papíralapú kiadványok és ezekhez kötődő eseti termékek,
    • a B-roll media által üzemeltetett kuponium.hu internetes portál hirdetési felülete,
    • a B-roll media audio és audiovizuális termékei.
  8. Megbízó: Amennyiben a Hirdető saját érdekében rendeli meg a reklám közzétételét a B-roll mediától, úgy a Hirdető azonos a Megbízóval, amennyiben a reklám közzétételét a Hirdető megbízásából ügynökség, vagy bármely más közvetítő rendeli meg, úgy a reklámot a Hirdető megbízásából a B-roll mediától ténylegesen megrendelő ügynökség, közvetítő vagy bármely más harmadik személy jogalany minősül Megbízónak.
  9. Net-net ár: A hirdetés közzétételének felárakkal növelt, kedvezményekkel és jutalékokkal csökkentett, ÁFA nélküli ára.
  10. Hirdetési statisztika: A B-roll media által használt mindenkori hirdetés-kiszolgáló rendszer által előállított statisztikai adatok.
  11. Politikai hirdetés: ellenérték fejében vagy anélkül közzétett, valamely párt, politikai mozgalom vagy a kormány népszerűsítését szolgáló vagy támogatására ösztönző, illetve azok nevét, célját, tevékenységét, jelszavát, emblémáját népszerűsítő, a reklámhoz hasonló módon megjelenő, illetve közzétett hirdetés. A mindenkori kormány, a hozzá tartozó minisztériumok, háttérintézmények és közhasznú szervezetek, a politikai pártok, vagy a politikai pártokkal együttműködő, illetve azok tevékenységét bíráló szervezetek népszavazási ill. kampányidőszaktól független egyedi kommunikációja esetében a B-roll media fenntartja magának a jogot, hogy egyedi elbírálás alapján döntsön az adott hirdetés besorolásáról.
  12. Rendezvény: egy meghatározott célból, adott helyen és időben tartott, a Kiadványokhoz kapcsolódóan szervezett szakmai összejövetel (például: előadás, konferencia, workshop, stb.).
  13. Speciális Hirdetés: speciálisnak minősül minden olyan
    1. online Hirdetés, mely az árlistában szereplő normál reklámoktól eltér, és/vagy eltakarja a tartalmat, megszakítja az oldal letöltődését, megakasztja az oldal rendeltetésszerű használatát, vagy megjelenése az oldal kódjába való beavatkozást igényel;
    2. online Hirdetés, amelynek kiszolgálása eltér a piaci standard kiszolgálási formáktól, különösen abban az esetben, ha az jelenti az elszámolás alapját is;
    3. nyomtatott Hirdetés mely az árlistában szereplő normál, rögzített méretű hirdetéstől eltér, és/vagy speciális nyomtatási, előkészítési, disztribúciós tevékenységet igényel (pl. behúzás, átkötő, ráfűzés stb.).
  14. Üzleti titok: Minden olyan információ, adat, irat, amelyet (i) a B-roll media a Megbízóval közöl, különösen annak működésével, gazdálkodásával, az alkalmazott kedvezményekkel, tevékenységével, ügyfeleivel kapcsolatban; (ii) ügyfelek listája és az ügyfelekre vonatkozó minden adat, a Megbízó tevékenységére és gazdálkodásra vonatkozó adatok, amelyek a B-roll media tudomására jutnak a jelen ÁSZF vagy a hirdetési szerződés kapcsán. Így különösen, de nem kizárólagosan üzleti titoknak minősülnek a hirdetési szerződésben foglalt kedvezmények és net-net hirdetési összegek.

2.1  A B-roll media az általa értékesített médiafelületeken a hirdetések közzétételét a jelen ÁSZF-ben rögzített rendelkezéseknek megfelelően vállalja.

2.2  A B-roll media által értékesített felületeken a hirdetések a B-roll media és a Megbízó között létrejött Egyedi Szerződések alapján kerülnek közzétételre. A Megbízó és a B-roll media közötti teljes megállapodást az Egyedi Szerződés és jelen ÁSZF együttesen képezi. Az Egyedi Szerződések megkötésével a Megbízó jelen ÁSZF tartalmát megismertnek és elfogadottnak tekinti.

2.3  Megbízó elfogadja, hogy amennyiben a Megbízó nem küldi vissza a B-roll media részére a cégszerűen aláírt Egyedi Szerződést, azonban egy adott hirdetés megjelentetésére vonatkozólag konkrét megrendelést küld a B-roll media részére, úgy az egyedi megrendelés átküldésével egyúttal elfogadja mind az Egyedi Szerződésben, mind a jelen ÁSZF-ben rögzített rendelkezéseket.

3.1           Általános szabályok

3.1.1  A B-roll media a megrendeléseket írásban (levélben vagy e-mailen) fogadja el. A foglalás a másik fél által aláírt megrendelő B-roll mediához való beérkezését és annak a B-roll media által történt visszaigazolását követően számít megrendelésnek. A B-roll media jogosult feltételezni, hogy a másik fél által aláírt megrendelő és visszaigazolás a fél megrendelési szándékát tartalmazza, amennyiben az tartalmazza a megrendelő fél pecsétjét.

3.1.2  A hirdetések megrendelésekor a Megbízónak meg kell neveznie a vállalkozását, annak székhelyét vagy állandó telephelyét, számlázási és értesítési postai címét és számlaszámát, valamint meg kell adnia az adószámát és cégjegyzékszámát. Amennyiben a Megbízó nem azonos a Hirdetővel, a fentieken túl meg kell neveznie a Hirdetőt és a hirdetés tárgyát is.

3.1.3  A Megbízónak a megrendelésben nyilatkoznia kell a fizetés módjáról is, elfogadva az alábbi XI. pontban rögzített szabályokat.

3.1.4  Amennyiben Hirdetés kreatív anyagát Megbízó készíti vagy készítteti el, azt online, audio vagy audiovizuális Kiadványban történő közzététel esetén a közzététel napját megelőzően legkésőbb két (2) munkanappal, nyomtatott Kiadványban történő közzététel esetén legkésőbb nyomdába adás előtt öt (5) munkanappal a B-roll media rendelkezésére bocsátja. Amennyiben Megbízó a B-roll mediától rendeli meg a Hirdetést, úgy köteles a B-roll media, vagy a B-roll media által megbízott alvállalkozó szerint előzetesen meghatározott határidőig leadni a Hirdetés elkészítéséhez szükséges információkat és nyersanyagot.

A Megbízó tudomásul veszi, hogy amennyiben a megrendelt hirdetési felületeken a Megbízó érdekkörében felmerülő késedelem miatt a B-roll media nem tudja elhelyezni a Megbízó hirdetését (például azért, mert a Megbízó nem, vagy nem a B-roll media hirdetési specifikációjának megfelelő formában juttatta el a B-roll media számára a szükséges kreatívokat a megjelenések kezdete előtt két (2) munkanappal), abban az esetben a teljes (kedvezményekkel és jutalékkal csökkentett) hirdetési díj kiszámlázásra kerül.

3.1.5  A Megbízó érdekkörében felmerülő késedelem esetén a B-roll media nem vállal garanciát a megrendelt hirdetések megjelenésére, ugyanakkor a megrendelt mennyiség kiszámlázásra kerül az előző bekezdés szerint. A B-roll media az azonos szerződési szám alá eső megrendeléseket egy megrendelésként kezeli.

3.2          Megrendelés további szabályai online Hirdetés esetében

3.2.1  Megbízó online Hirdetés megrendeléséhez a www.kuponium.hu weboldalon található Hirdetési segédanyag dokumentum alapján rögzítetteknek megfelelő, kész Hirdetés anyagot kell küldenie, kivéve, ha az anyag elkészítését a B-roll mediától rendeli meg. B-roll media a Hirdetéseket elektronikus formában fogadja az ad@kuponium.hu e-mail címen, avagy a www.kuponium.hu weboldalon található elérhetőségeken.

3.3       Megrendelés további szabályai nyomtatott Kiadványok esetében

3.3.1  Eltérően az online Hirdetéstől, a nyomtatott Kiadványokban történő hirdetések megrendelése esetén a B-roll media a megrendelések beérkezéséről előzetes, feltételes visszaigazolást küld a Megbízónak, amely tanúsítja a megrendelés B-roll media általi befogadását, azonban előfordulhat, hogy egyéb okokból a nyomtatott Kiadvány mégsem kerül kinyomtatásra. Ha a hirdetés közzétételére utóbb nem kerül sor, az előzetes, feltételes visszaigazolás alapján a B-roll mediával szemben a Megbízó követelést nem támaszthat.

Amennyiben végső döntés születik a nyomtatott Kiadvány előállításáról, a B-roll media második, végleges visszaigazolást küld Megbízó részére, amely tartalmazza a hirdetési anyag leadásának határidejét.

3.3.2  Megbízó a nyomtatott Kiadványokban történő megrendeléshez legkésőbb az anyagleadási határidőig – de amennyiben ez nem lehetséges, úgy a visszaigazolásban rögzített határidőre – kész Hirdetés anyagot kell küldenie, kivéve, ha az anyag elkészítését a B-roll mediától rendeli meg. Ennek elmulasztása esetén a Megbízó a Hirdetés net-net árával megegyező mértékű kötbér fizetésére köteles.

3.3.3  B-roll media a Hirdetéseket elektronikus formában fogadja az ad@kuponium.hu e-mailcímen. A Hirdetéshez ajánlott mellékelni a Hirdetés utolsó állapotát tükröző kinyomtatott változatát (azaz proof-ot). Ennek hiányában az esetlegesen bekövetkező esztétikai, szöveg és/vagy színhibákért a B-roll media felelősséget nem vállal, és ebben az esetben a Megbízó hibás teljesítésre hivatkozva árcsökkentést nem érvényesíthet a B-roll mediával szemben. A speciális hirdetések közé sorolt inzertek elkészítéséhez szükséges termékeket a Megbízó köteles a visszaigazolásban rögzített helyre és határidőre leszállítani.

3.3.4  Amennyiben az anyag átadása, illetve a visszaigazolás után a Megbízó részéről a hirdetési anyag tartalma vagy publikálási módja tekintetében változtatás iránti igény merül fel, úgy ennek bejelentésekor a Megbízó új, nyomdakész anyagról is köteles gondoskodni. Változtatás iránti igény írásbeli bejelentésének és az új anyag átadásának az anyagleadási határidőig meg kell történnie. Megbízó tudomásul veszi, hogy a Hirdetés cseréjére csak a meghatározott határidőt megelőzően, kizárólag a B-roll media írásbeli értesítése mellett van lehetőség.

3.3.5  Amennyiben a módosítást a B-roll media nem fogadja el, úgy a módosítási kérés kézhezvételétől számított egy (1) munkanapon belül (értendő: 08:00 órától 16:00 óráig) írásbeli visszajelzést küld.

3.3.6  Megbízó tudomásul veszi, hogy amennyiben nem kér speciális elhelyezést, úgy a Hirdetés elhelyezését a B-roll media határozza meg. Megbízó tudomásul veszi továbbá, hogy a Hirdetés vizuális és szövegkörnyezetével kapcsolatban semmiféle igényt nem támaszthat.

A Hirdetésnek a Kiadványban való elhelyezésére vonatkozó speciális kérelmet a Hirdetési helyek számától függően fogad el a B-roll media. A speciális elhelyezést a B-roll media felár ellenében vállalja. Amennyiben a Megbízó ilyen a B-roll media által elfogadott megrendelése ellenére a Hirdetés nem a kért speciális helyen jelenik meg, úgy a B-roll mediával szemben kárigény nem érvényesíthető, azonban az Egyedi Szerződésben megjelölt speciális helyért számított felárat a B-roll media nem érvényesíti.

3.4          Megrendelés további szabályai Rendezvények esetében

3.4.1  B-roll media a Rendezvényhez kapcsolódó hirdetési megjelenések megrendelése esetén, az adott Rendezvényhez kapcsolódó szabályozásokat, határidőket és egyéb paramétereket, az Egyedi szerződésben vagy megrendelőben egyedileg és részletesen szabályozza.

4.1  A B-roll media vállalja, hogy a megrendelt Hirdetéseket, az adott körülmények közötti technikai és esztétikai kivitelben jeleníti meg.

4.2  A Megbízó tudomásul veszi, hogy a kampányban megrendelt hirdetési felületek egy részét vagy egészét a B-roll media alvállalkozói szerződéssel biztosítja külső partnerein keresztül. A B-roll media garantálja, hogy a szerződésben foglalt külső felületek értékesítését jogszerűen, az érintett alvállalkozói partnerekkel kötött megfelelő jogviszony alapján végzi.

4.3  Megbízó tudomásul veszi, hogy az Egyedi Szerződésben/megrendelőben megrendelt hirdetési felületeken csak egy Hirdető jelenhet meg, a hirdetési felületek Megbízón, illetve az adott Hirdetőn kívüli harmadik fél részére nem átruházhatóak, nem továbbértékesíthetőek. Amennyiben a Hirdetésen harmadik fél megjelenik, Megbízó köteles azt a megrendelést megelőzően a B-roll media felé jelezni, illetve a kreatívokat előzetesen jóváhagyásra megküldeni. B-roll media fenntartja döntési jogát a harmadik felet feltüntető kreatívok befogadásáról, illetve hirdetési felár megállapításáról, melynek mértéke ettől eltérő megegyezés hiányában a hirdetési díj 20%-a. Közös hirdetés esetén a megrendelést leadó Megbízó a Hirdetésért a rá vonatkozó felelősségi szabályok szerint áll helyt, és szavatolja, hogy jogosult a Hirdetést a további hirdető nevében és képviseletében megrendelni.

4.4  A Megbízó által közzétenni rendelt hirdetések tartalmának meg kell felelniük a jogszabályi előírásoknak, nem ütközhetnek hatályos jogszabályokba. Megbízó kötelezettséget vállal arra, hogy megtéríti a B-roll media mindazon esetlegesen felmerülő kárát és/vagy költségeit, amely akár közvetlenül, akár közvetetten abból származik, hogy a Megbízó által megrendelt hirdetés nem vagy nem maradéktalanul felelt meg a jelen bekezdésben rögzített követelményeknek. Ezzel egyidejűleg a B-roll media teljes mértékben kizár minden azzal kapcsolatos felelősséget, hogy Megbízó által megrendelt hirdetés a hatályos jogszabályoknak nem vagy nem maradéktalanul felel meg.

A B-roll media fenntartja magának a jogot, hogy azokat az anyagokat, amelyek jellege, tartalma, megjelenése, minősége jogszabályba ütközik, vagy ellentétesek a B-roll media és partnerei arculatával, szemléletével, nem jelenteti meg, illetve a megjelenést azonnali hatállyal visszavonja.

4.5  B-roll media a nyomtatott Kiadványokban közzétenni megrendelt Hirdetés szövegében a magyar helyesírás szabályainak megfelelő javításokat a Megbízóval való egyeztetés nélkül is elvégezheti. Amennyiben a B-roll media megítélése szerint a Hirdetés szövegében – értelmezési probléma miatt vagy egyéb okból – érdemi változtatásra is szükség van, ezt a Megbízóval egyeztetve kell elvégezni.

A B-roll media a nyomtatott Kiadványokba leadott kreatívot megjelenés előtt ellenőrzi. Az ellenőrzés során felmerülő technikai és tartalmi hibákról B-roll media tájékoztatja a Megbízót, de ezek megjelenés előtti korrigálása Megbízó felelőssége.

A B-roll media nem vállal felelősséget a Hirdetésekben előforduló esetleges hibák miatt bekövetkező károkért, továbbá azért sem, ha a kár egy hirdetés megjelenésének elmaradásából következik be (azaz elmaradt haszon címén a B-roll media nem vonható felelősségre).

4.6  B-roll media fenntartja a jogot, hogy az adott Kiadvány honlapjának működését akadályozó, vagy a látogatók nagy részénél az adott honlap látogatását zavaró Hirdetéseket előzetes értesítés nélkül eltávolítsa az érintett honlapról. B-roll media fenntartja a jogot, hogy azokat a kreatívokat, amelyek az átlagos konfigurációjú számítógépeken az elvárhatónál nagyobb terhelést okoznak, előzetes értesítés nélkül inaktiválja. Ezekben az esetekben Megbízó a B-roll mediával szemben a HIrdetés eltávolításához ill. inaktiválásához kapcsolódóan követelést nem támaszthat.

4.7  A B-roll media által szerkesztett és elkészített hirdetési anyagokkal kapcsolatos valamennyi szerzői jog – beleértve valamennyi egyedi ötletet, elgondolást – a B-roll media-t illeti meg. Azok bármilyen, a B-roll media-nek adott megrendelésen kívüli felhasználására kizárólag a B-roll media előzetes írásbeli hozzájárulásával van lehetőség. E rendelkezés megszegése esetén a B-roll media a szerzői joga megsértésére hivatkozva a jogsértővel szemben kártérítési igénnyel élhet.

4.8  Megbízó a megrendelés leadásával kijelenti, hogy az általa közölt adatok és az átadott anyag tartalma a valóságnak megfelel, és nem sérti harmadik természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság jogait (így többek között szerzői jogokat, iparjogvédelmi oltalom alatt álló alkotásokhoz fűződő jogokat, megjelölésekhez fűződő jogokat, személyhez fűződő jogokat), nem ütközik a hatályos jogszabályokban rögzített általános és/vagy speciális reklámtilalmakba ill. reklámkorlátozásokba, valamint összhangban van a Magyar Reklámetikai Kódex alapelveivel. Megbízó tudomásul veszi, hogy az általa közölt adatok valóságáért, tartalmáért, tényállításaiért, a Hirdetésben közölt információk helytállóságáért, valamint azért, hogy a hirdetendő a termék/szolgáltatás megfelel a magyar minőségbiztosítási és egyéb hatályos szabályozásoknak és nem sérti harmadik személyek fent felsorolt jogait kizárólag a Megbízót terheli felelősség.

4.9  B-roll media a Megbízótól átvett kéziratos, illetve nyomdakész anyagot vagy egyéb alapanyagot csak a Megbízó külön írásbeli kívánságára és költségére küldi vissza. Ezen anyagokat B-roll media a Hirdetés megjelenését követően – ettől eltérő írásbeli megállapodás hiányában – megsemmisíti.

4.10  Nyereményjáték hirdetése esetén – az Egyedi Szerződés eltérő rendelkezése hiányában – a nyereményhez kapcsolódó minden adójellegű vagy más költség vagy fizetési kötelezettség kizárólag Megbízót terheli, azok megfizetésére a B-roll media semmilyen kötelezettséget nem vállal.

Nyereményjáték hirdetése esetén a nyertesek kiértesítésével kapcsolatos valamennyi feladat, és minden ahhoz kapcsolódó költség Megbízót terheli. A B-roll media nem vállal, és nem vállalhat kötelezettséget semmilyen ilyen tárgyú szolgáltatásra illetve e költségek megfizetésére.

4.11  A hirdetések megjelentetésének sorrendjében – az Egyedi Szerződés eltérő rendelkezése hiányában – a barterügyletek keretében megrendelt hirdetésekkel szemben elsőbbséget élveznek azok a hirdetések, amelyek esetében a Megbízó a díjat pénzben fizeti meg, és nem egy másik szolgáltatás nyújtásával/termék értékesítésével ellentételezi azt.

4.12  A B-roll media a Hirdetések leadását követő bármilyen változtatásból eredő kárért csak abban az esetben vállalja a felelősséget, ha a változtatást vállalta, és annak végrehajthatóságát írásban visszaigazolta. A leadást követő változtatásokból származó többletköltségeket minden esetben a Megbízó viseli.

4.13  A Megbízó felel minden olyan hibáért vagy minőségi problémáért, ami az általa leadott hirdetési anyagok minőségéből vagy hiányából fakad, ide értve azt az esetet is, amikor a Megbízó által leadott online hirdetési anyagok korszerűtlen formátuma, fájlmérete az adott kiadvány működését lassítja, akadályozza, vagy látogatottságát bármilyen más módon negatívan befolyásolja. B-roll media a jelen pontban szereplő esetek előfordulásakor kártérítési igénnyel léphet fel Megbízóval szemben.

4.14  Reklamációt az adott Hirdetést megjelenésétől számított 14 naptári napon belül lehet bejelenteni. A B-roll media reklamációt csak írásban fogad el.

4.15  A B-roll media fenntartja magának a jogot a Hirdetések megjelentetéséhez kapcsolódó árak illetőleg a hirdetési feltételek változtatására.

5.1  A B-roll media nem tesz közzé fizetett politikai hirdetést olyan, a pártok működéséről és gazdálkodásáról szóló törvény, valamint az egyesülési jogról szóló törvény szerint Magyarországon bejegyzett pártoktól, illetve társadalmi szervezetektől, amelyek listát állítottak, ezt az Országos Választási Bizottságnál az ajánlószelvények átadásával bejelentették, és a nyilvántartásba vételről igazolással rendelkeznek. (Ha több jelölő szervezet közös listát állít, akkor a továbbiakban – ugyanúgy, mint a választás szempontjából – egy jelölő szervezetnek számítanak.)

A B-roll media ide sorolhatja továbbá a hazai politikai életnek a jelen ÁSZF meghatározásai között felsorolt egyéb szereplőit is.

6.1  Nyomtatott Speciális Hirdetések megrendelésével egyidejűleg a Megbízó szórólap, katalógus vagy termékminta esetén minimum 5 db mintát köteles a B-roll media részére rendelkezésre bocsátani. A B-roll media csak abban az esetben fogad be nyomtatott Speciáis Hirdetésekre vonatkozó megrendelést, amely megfelel a szállítási és kézbesítési adottságoknak, a szezonalitásnak, illetve alkalmas arra, hogy sérülésmentesen szállítható, kézbesíthető legyen.

6.2  A Megbízó által biztosított termékmintát a B-roll media jogosult terheléspróbának alávetni. Amennyiben a termékminta a terheléspróbán nem felel meg, B-roll media jogosult a megrendelést visszautasítani, a létrejött Egyedi Szerződést azonnali hatállyal – a B-roll mediát terhelő további kártérítési vagy egyéb kötelezettségek nélkül – felmondani, illetve az Egyedi Szerződéstől elállni.

6.3  Megbízó a termékminta átadásával kötelezettséget vállal arra, egyben szavatolja, hogy a megjelentetésre, illetve behúzására kerülő teljes termék mennyiség az átadott mintával minden paraméterében megegyezik. Megbízó tudomásul veszi, hogy az előzetesen átadott termékminta és az inzertekhez leszállított termékek közötti bármely eltérésből, vagy különbségből, továbbá a termékminta átadási kötelezettségének elmulasztásából, vagy a speciális hirdetés nem megfelelő leszállításából eredő mindennemű kár (pl. kifolyás következtében a Kiadvány sérülése) és igazolt többletköltség (papír-, nyomdai, szállítási, raktározási költség stb.) teljes egészében a Megbízót terheli. Speciális hirdetések esetében a megrendelés visszaigazolásán feltüntetett szállítási határidő minősül anyagleadási határidőnek.

7.1  Megbízónak lehetősége van megbízni a B-roll mediát a Hirdetés anyagának elkészítésével. Ez esetben a B-roll media külön díjat számíthat fel a Megbízó számára. A B-roll media jogosult a Hirdetés anyagának elkészítését indoklás nélkül visszautasítani.

7.2  Amennyiben a Hirdetés anyagát a B-roll media készíti el, a Hirdetés leadási határidő és az elkészült anyag visszaigazolására vonatkozó határidők a Felek külön megállapodása szerint módosulhatnak. Ezeket a határidőket egyedileg, a megrendelőben vagy az Egyedi Szerződésben rögzítik a Felek.

8.1  A Megbízó tudomásul veszi, hogy az online megrendelés lemondása esetén, a lemondással érintett hirdetések kedvezménnyel csökkentett hirdetési díjának

  • a kampány tervezett indulása előtti 15. és 8. munkanap között 10%-a,
  • a kampány tervezett indulása előtti 7. és 3. munkanap között 40%-a,
  • a kampány tervezett indulása előtti 2. munkanapon és az követően 100%-a

fizetendő

8.2  Megbízó tudomásul veszi, hogy nyomtatott Kiadványokra vonatkozó megrendelés lemondása esetén, a lemondással érintett hirdetések kedvezménnyel csökkentett hirdetési díjának

  • a Kiadvány nyomdába adása előtti 15. és 8. munkanap között 40%-a,
  • egyéb esetben 100%-a,

fizetendő.

8.3  A Megbízó tudomásul veszi, hogy a Rendezvény Megbízó általi lemondása esetén,

  • ha a lemondásra a Rendezvény időpontját legalább 30 naptári nappal megelőzően kerül sor, akkor a Rendezvényhez kapcsolódó támogatói csomagár bruttó összegének 50%-a;
  • ha a lemondásra a Rendezvény időpontjához képest 30 naptári napon belül kerül sor, akkor a Rendezvényhez kapcsolódó támogatói csomagár bruttó összegének
    100%-a fizetendő.

8.4  A Megbízó tudomásul veszi, hogy online megrendelések átütemezése esetén:

  • az átütemezéssel érintett hirdetések díjának 10%-a fizetendő;
  • amennyiben Megbízó időtartam alapon vásárolt megjelenések átütemezését kéri a kampány tervezett indulása előtti 7. munkanapon vagy azt követően, a B-roll mediának jogában áll azt a megrendelés lemondásaként kezelni, a Megbízó pedig köteles a 8.1 pontban a megrendelés lemondása esetére meghatározott díjat megfizetni.

8.5  A Megbízó tudomásul veszi, hogy a Rendezvény időpontjának Megbízó általi átütemezése esetén,

  • ha az átütemezésre a Rendezvény időpontját legalább 30 naptári nappal megelőzően kerül sor, akkor a Rendezvényhez kapcsolódó támogatói csomagár bruttó összegének 30%-a
  • ha a lemondásra a Rendezvény időpontját legalább 30 naptári napon belül kerül sor, akkor a Rendezvényhez kapcsolódó támogatói csomagár bruttó összegének 80%-a

fizetendő, feltéve, hogy az új időpontról a Feleknek sikerül megállapodniuk. Amennyiben a Rendezvény új időpontjáról a Feleknek nem sikerül megállapodniuk, úgy a fenti 8.3 pontban rögzített, a lemondás esetére rögzített mértékű kötbérek alkalmazandók.

8.6  Megbízó tudomásul veszi, hogy a megrendelések átütemezése vagy lemondása esetén a Hirdetés kreatív vagy tartalmi anyagának elkészítésével ill. esetleges módosításával kapcsolatosan a B-roll media és/vagy alvállalkozója oldalán felmerült, un. nem media típusú költségeket (pl. gyártás, produkciós vagy technikai költségek) Megbízó minden esetben köteles maradéktalanul megfizetni.

9.1            Teljesítésigazolás nyomtatott Kiadványok esetén

9.1.1  Nyomtatott Kiadványok esetében a Megbízó kérhet támpéldányt. Ennek a megküldéséről a B-roll media gondoskodik, azonban fenntartja a jogot arra, hogy a szállítás költségét kiszámlázza a Megbízó számára.

9.1.2  Megbízó erre vonatkozó igénye esetén a print hirdetéséről készült elektronikus példányt, B-roll media külön felszámolt költség nélkül elektronikus úton Megbízó részére eljuttatja.

10.1  A fizetés a B-roll media számlájának kézhezvételétől számított 30. napon átutalással történik. A B-roll media a számláját teljesítést megelőzően, vagy a teljesítést követően állítja ki.

10.2  A Megbízó az Egyedi Szerződés aláírásával tudomásul veszi, hogy a B-roll media az ÁFA törvény vonatkozó rendelkezései értelmében az időszakos elszámolású hirdetési szolgáltatás esetén a számlát a teljesítést megelőző 30. napon, 30 napos fizetési határidő mellett állítja ki a Megbízó részére.

10.3  A Megbízó Egyedi Szerződésben rögzített médiaköltésének értékébe nem számítanak bele a megrendelt Hirdetés megjelentetéséhez kapcsolódó fejlesztési (technikai, gyártási, tartalom-előállítói) költségek, így azok a Megbízó részére az Egyedi Szerződésben biztosított esetleges kedvezmények alapjába sem számíthatóak bele.

10.4  Függetlenül a fenti 11.1 pontban foglaltaktól,

  • külföldi székhelyű, különösen off-shore cégek esetén,
  • első hirdetésnél, illetőleg
  • ha a Megbízónak az előző naptári évben nem volt a hirdetési szerződéshez hasonló érvényes megállapodása a B-roll mediával, valamint
  • ha volt ugyan a Megbízónak a B-roll mediával hirdetési szerződése, de a Megbízó a fizetéseit késedelmesen teljesítette, továbbá
  • ha a Megbízónak a hirdetési szerződés megkötésekor lejárt tartozása van a B-roll mediával szemben, a hirdetéseinek díját a lejárt tartozásának megfizetéséig, valamint az engedményre jogosító értékhatár eléréséig és a vonatkozó számlák kiegyenlítéséig a Megbízónak előrefizetéssel kell rendeznie.

A B-roll media fenntartja a jogot, hogy (i) amennyiben a Megbízónak a B-roll mediával szemben lejárt tartozása van, úgy a Megbízó megrendelését a tartozás teljes összegének maradéktalan rendezéséig ne fogadja be, illetve (ii) egyedi elbírálás alapján (pl. vevőminősítés) egyes ügyfelek esetében előleg fizetési igénnyel éljen.

10.5  Ha a Megbízó a fizetési határidőt elmulasztja, a szerződésből eredő pénztartozások teljesítéséig a késedelemmel érintett naptári félévet megelőző utolsó napon érvényes jegybanki alapkamat 7%-kal növelt összegével megegyező mértékű kamatértéket köteles fizetni és emellett a B-roll media a további hirdetések közlését felfüggeszti, illetve a megállapított engedményeket visszavonja.

11.1  A B-roll media szolgáltatásai megrendeléséhez vagy igénybevételéhez kapcsolódóan rendelkezésére bocsátott vagy részére elérhetővé tett személyes adatokat az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény és a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) (a továbbiakban: „GDPR”) rendelkezéseivel összhangban kezeli.

11.2  B-roll media tájékoztatja a Megbízót, hogy a személyes adatok egy részének kezelésére a B-roll media vagy a Megbízó jogos érdeke alapján automatikusan sor kerül, illetve az a felek közötti szerződés előkészítéséhez szükség, míg más esetekben az adatkezeléshez a Megbízó kifejezett hozzájárulására van szükség. Ezen túlmenően az adatkezelés jogalapja bizonyos esetekben jogszabály rendelkezése. Az adatkezelés jogalapja tekintetében a B-roll media mindenkori Adatkezelési Tájékoztatója irányadó.

11.3  Megbízó elfogadja, hogy a megrendelt Hirdetéseken keresztül a B-roll media által értékesített felületeken személyes adatok gyűjtését, profilalkotást nem végezhet. A B-roll media jogosult a Hirdetés jelen pontban foglaltaknak való megfelelését bármikor ellenőrizni. Amennyiben azt tapasztalja, hogy a Hirdetés azt itt hivatkozott feltételnek nem felel meg, az a Megbízó részéről súlyos szerződésszegésnek minősül, amely esetben a B-roll media jogosult a Hirdetés közzétételét azonnali hatállyal felfüggeszteni. Megbízó az így gyűjtött személyes adatok semmilyen módon történő kezelésére vagy felhasználásra nem jogosult. Megbízó elfogadja, hogy ilyen esetben köteles a megrendelésben foglalt megbízási díj teljes összegének megfizetésére, függetlenül a ténylegesen megvalósult közzétételtől. Ezen túlmenően – az eset összes körülményei figyelembevétele alapján – az alábbi 13.7 pontban rögzítettek is megfelelően alkalmazandók.

11.4  Megbízó kötelezettséget vállal arra, hogy az általa a B-roll media részére megadott személyes adatokat, illetve a kapcsolattartói személyes adatait folyamatosan frissíti.

11.  A B-roll media Adatkezelési Tájékoztatója elérhető a következő linken: https://kuponium.hu/adatkezelesi-tajekoztato/.

12.1  Megbízó felel minden olyan hibáért és kárért is, amely az általa leadott megrendelés (ábrák, grafikák, emblémák stb.) rossz minőségéből vagy hiányosságából fakad.

12.2  A B-roll media fenntartja magának a jogot, hogy egyedi, különleges megjelenéseknél egyedi gyártási határidőt állapítson meg és ezzel kapcsolatban egyedi árképzést alkalmazzon. A B-roll media a Megbízóval történt egyeztetést követően speciális reklámok esetén alvállalkozói díjat (fejlesztési, tartalom-előállítási, gyártási díj, stb.) számlázhat ki a Megbízó felé, amely a hirdetési díjon felül, nettó értékben, az ÁFA mértékével növelten értendő. A Felek ebben az esetben vagy a hirdetési szerződésben, vagy külön szerződésben rendelkeznek a megállapodás feltételeiről.

12.3  Megbízó a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten átvállalja szerzői, reklám- és médiajogi, versenyjogi, adatkezelési továbbá a polgári jogi szabályok be nem tartása miatt, az átadott reklámanyagokkal/hirdetésekkel kapcsolatban a B-roll mediára esetlegesen kiszabott bírságok és kártérítési, illetve polgári jogi igények, vagy egyéb pénzben meghatározott hátrányos jogkövetkezmények megtérítését.

12.4  Megbízó szavatol azért, hogy a hirdetésben szereplő minőségvizsgálati vagy megfelelőség tanúsítási kötelezettség alá eső termék előzetes vizsgálatát elvégezték, és az alapján a termék forgalomba hozható, illetve azért, hogy a termék nem esik ilyen kötelezettség alá.

12.5  Megbízó kizárólagosan felel az általa közölt adatok, és minőségtanúsítás nyilatkozat valódiságáért, továbbá a megtévesztő és az összehasonlító reklám tilalmára vonatkozó rendelkezések megsértése esetén, a Grtv-ben meghatározott kivételekkel.

12.6  Megbízó az eljáró hatóság, illetve a B-roll media felhívására a Hirdetés részét képező tényállítás valóságát igazolni köteles. Amennyiben a Megbízó nem tesz eleget ezen kötelezettségének, úgy kell tekinteni, hogy a tényállítás nem felelt meg a valóságnak. Megbízó az e jogszabályi kötelezettségének elmulasztása következtében a B-roll mediánál, mint a hirdetés közzétevőjénél felmerülő valamennyi kár és bírság megtérítésére köteles.

12.7  A Megbízó kijelenti, és a B-roll media és partnerei felé szavatosságot vállal atekintetben, hogy a Hirdetésen keresztül személyes és/vagy profilépítésre alkalmas adatokat – a B-roll mediával történő kifejezett és külön megállapodás hiányában – semmilyen formában és módon nem gyűjt.

A B-roll media időről-időre ellenőrzi, hogy a közzétenni megrendelt Hirdetés a fentiekben foglaltaknak megfelel-e. Amennyiben azt tapasztalja, hogy a Hirdetés bármilyen módon és mértékben sérti az itt hivatkozottak szerinti rendelkezések bármelyikét, úgy a B-roll media megteszi a szükséges intézkedéseket az illetékes hatóságok felé a jogosulatlan adatkezelés megakadályozása érdekében, emellett jogosult a Hirdetés közzétételét azonnal felfüggeszteni, a Hirdetési Szerződést azonnali hatállyal felmondani, és a Megbízóval és/vagy a Hiretővel szemben kártérítési követeléssel élhet. Ezen felül a B-roll media jogosult minden olyan intézkedés, bejelentés, vagy egyéb cselekmény megtételére, amelyet a tilalmazott magatartás (pld.: jogosulatlan adatkezelés), illetve a sérelmes helyzet kivizsgálhatósága és megszüntethetősége érdekében szükségesnek ítél. A Megbízó vagy a Hirdető jogosulatlan adatkezelését a B-roll media a felelősségét kizárja. Mindezen intézkedés nem érinti a Megbízónak a Hirdetés megrendeléséhez kapcsolódó fizetési kötelezettségét.

12.8  A B-roll media nem vállal felelősséget olyan teljesítést akadályozó eseményért, mely a felhasználók által használt böngészők alapbeállításából vagy a felhasználók egyedi böngésző-beállításából, a Hirdetésben vagy a Hirdetést meghívó kódban a Megbízó vagy a Hirdető által elhelyezett valamilyen technikai beállításból ill. az Internet sajátos jellegéből fakadóan lép fel (különös tekintettel az Internet hálózaton előforduló olyan forgalmi, technikai, vagy egyéb körülmények, amelyek az Internet működésével együtt járnak).

12.9  Vis maior miatt elmaradt vagy hibásan teljesített hirdetés közzétételért a B-roll media semmiféle kárigényt nem köteles teljesíteni. Vis maiornak minősül minden olyan elháríthatatlan, a B-roll media érdekkörén kívül álló esemény, melyet a B-roll media sem közvetlenül, sem közvetve nem képes befolyásolni.

12.10  Megbízó visszavonhatatlanul átvállalja a B-roll mediától valamint a hirdetés közzétevőjétől a vonatkozó, hatályos jogszabályok alapján fennálló felelősségéből származó mindazon bírságot, kártérítést, költséget és pénzben meghatározott egyéb hátrányos jogkövetkezményt, amit a vonatkozó jogszabályok és/vagy jelen ÁSZF Megbízó általi megszegése folytán az illetékes hatóságok/bíróságok vagy harmadik személyek a B-roll mediával szemben érvényesítenek.

12.11  Ezen felelősség- és tartozásátvállalás alapján a Megbízó köteles a B-roll media ill. a hirdetés közzétevője helyett a hatósággal, illetőleg a jogosulttal szemben közvetlenül helytállni, a hatóságnak, illetve a jogosultnak az esedékességkor megfizetni az előzőekben említett bírságot, kártérítést és költséget, vagy ha azt már a kötelezett megtérítette, Megbízónak – a kötelezett személyétől függően – a B-roll mediával ill. a hirdetés közzétevőjével szemben van azonnali megtérítési kötelezettsége.

12.12  A B-roll media az általa a jelen ÁSZF szerint nyújtott szolgáltatások tekintetében a reklámadóról szóló 2014. évi XXII. törvény („Rtv.”) vonatkozó rendelkezései értelmében nem minősül közzétevőnek, azaz az Rtv.-nek nem adóalanya. B-roll media vállalja, hogy a szolgáltatás teljesítésére kizárólag olyan felületen kerül sor, amely esetben (i) a közzétevő az adott reklám vonatkozásában nyilatkozik arról, hogy az azzal kapcsolatban felmerülő adókötelezettség őt terheli és az adóbevallási, adófizetési kötelezettségének maradéktalanul eleget tesz, avagy (ii) a közzétevő a reklámközzététel megrendelésének időpontjában szerepel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal honlapján közzétett, a Rtv. 7/A. § szerinti nyilvántartásban.

13.1  A B-roll media szerződésszegése esetén bármilyen tényleges, közvetlen kár esetén a kártérítés felső határa az egyedi hirdetési szerződésben meghatározott és a Megbízó által a B-roll media részére megfizetett megbízási díj teljes összege.

13.2  A B-roll media kártérítési felelőssége kizárólag a tényleges közvetlen károkra korlátozódik, és nem felelős a különleges, véletlenszerű, közvetett, vagy gazdasági következményes károkért, elmaradt haszonért, üzletért, jövedelemért, jó hírnévér sérelméért, nem vagyoni kárért vagy várt megtakarításért. Felek egyetértenek abban, hogy a hirdetési szerződésben meghatározott árak és egyéb előnyök a fenti felelősségkorlátozásból fakadó hátrányt kiegyenlítik.

13.3  Az esetleges vitás kérdések rendezésénél – amennyiben ezekre az egyedi hirdetési szerződések, illetve jelen ÁSZF nem tartalmaz rendelkezést – Felek a hatályos jogszabályok és a Magyar Reklámszövetség által elfogadott Magyar Reklámetikai Kódex előírásait tekintik irányadónak. Ha felek a vitát egyeztetéssel nem tudják rendezni, úgy Felek a jogvitát alávetik a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező rendes bíróság eljárásának.

14.1  Felek kötelezettséget vállalnak, hogy minden az üzleti titok körébe tartozó adatot és/vagy információt szigorúan bizalmasan kezelnek, és azokról kizárólag egymás írásos engedélyével adnak tájékoztatást harmadik fél részére, vagy teszik számukra hozzáférhetővé.

15.1  A Megbízó megrendelésével kapcsolatos valamennyi értesítés – beleértve a fizetendő számlákat is – a Megbízó által az Egyedi Szerződésben megjelölt címre illetve képviselő részére kerül kiküldésre.

15.2  Amennyiben a Megbízó vagy képviselője adataiban változás következik be, Megbízó köteles arról haladéktalanul írásban tájékoztatni a B-roll media-t.

15.3  Ha nem bizonyítható, hogy egy adott értesítést korábban vették kézhez, az értesítések a következő esetekben számítanak kézbesítettnek:

(i) Személyes kézbesítés esetén a kézbesítés napja az a nap, amely az értesítésre vonatkozó és az értesítést küldő fél birtokában lévő átadási-átvételi elismervényen az átvétel napjaként – az átvevő aláírásával hitelesítve – feltüntetésre kerül.

(ii) Tértivevényes, ajánlott küldeményként történő kézbesítés esetén a kézbesítés napja a feladóhoz visszaérkezett tértivevényen feltüntetett időpont, illetve ha az nem állapítható meg, akkor az a nap, amikor a tértivevény a feladóhoz visszaérkezik. A „címzett ismeretlen” vagy „nem kereste” jelzéssel visszaérkezett tértivevény esetében a kézbesítés a második feladástól számított ötödik munkanapon megtörténtnek tekintendő, ha a kézbesítés a fél által írásban közölt elérhetőségre történt.

(iii) Az e-mail üzenetet akkor lehet kézbesítettnek tekinteni, ha annak a másik félhez történő megérkezését a küldő fél hitelt érdemlően igazolni tudja.

(vi) A küldemény átvételének megtagadása esetén a kézbesítés időpontja az a nap, amikor a küldemény átvételét bizonyíthatóan megtagadták.

16.1  A jelen ÁSZF rendelkezései 2020. március 1. napjától visszavonásig, illetve a módosítások hatályba lépéséig maradnak hatályban.

16.2  A B-roll media fenntartja magának a jogot, hogy a jelen ÁSZF-et egyoldalú döntésével bármikor módosítsa. Az ÁSZF valamely rendelkezésének esetleges módosításáról a B-roll media a módosítás hatályba lépésével egyidejűleg értesíti a vele szerződéses jogviszonyban álló Megbízókat.

 

Szolnok, 2020. január 1.